مهاجرت به تهران

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

مهاجرت به تهران

بر اساس سرشماری سال 1867، سه چهارم جمعیت تهران مهاجر بودند که 8480 نفر (4/5 درصد از کل جمعیت) را مردان نظامی تشکیل می‌دادند. تنها 26.6 درصد جمعیت بومی تهران بودند. این تعداد زیاد مهاجر (به ویژه مهاجران موقت نظامی) در آن روزها به دلیل شرایط تهران به عنوان پایتخت جدید بود. بر اساس سرشماری سال 1922، حدود 51.7 درصد از جمعیت را مردان و 48.2 درصد را زنان تشکیل می دادند. با احتساب مهاجران نظامی، نسبت جنسی. یعنی 107 نشان می دهد که تهران شهری مهاجرپذیر بوده است. در پی فروپاشی اقتصاد روستاها در پی جنگ جهانی دوم، بسیاری از روستاییان به شهرها به ویژه تهران هجوم آوردند و طی سال‌های 1939 و 1956 تهران رونق جمعیتی را تجربه کرد. بر اساس سرشماری سال ۱۳۴۵ بیش از ۵۴ درصد از جمعیت تهران (۵۳ درصد مردان و ۵/۵۶ درصد زنان) در تهران متولد نشده‌اند. اگر نیاز به پرواز مشهد تهران را دارید می توانید از سایت آس چارتر بلیط خود را تهیه و خریداری کنید.

بر اساس سرشماری سال 1355 حدود 55 درصد جمعیت (3/53 درصد مردان و 57 درصد زنان) بومی تهران نبودند. در سال 1352 تهران بزرگ تشکیل شد که شامل روستاهای اطراف شهر تجریش (اوین، درکه، نیاوران، روستان آباد، قلهک، زرگنده، الهیه، داوودیه، ضرابخانه) و شهرهای ونک و ری بود که «کویه سیمان» در طی سال های 1956 تا 1966 الحاق شده بود. قلمرو جدید فرصت های بهتری را برای مهاجران احتمالی فراهم کرد. بر اساس سرشماری سال 1355 جمعیت این قلمرو جدید 4 میلیون و 530 هزار و 223 نفر بود که از این تعداد تنها 2 میلیون و 495 هزار و 52 نفر بومی تهران بودند. بقیه در استان تهران (9.6 درصد)، سایر استان ها (33.7 درصد) و خارج از کشور (1.6 درصد) متولد شده اند. در سال 1365، تنها 64.9 درصد از مردم تهران (64.2 درصد مردان و 65.4 درصد زنان) در تهران متولد شده اند.

به این ترتیب در این سال حدود دو سوم جمعیت تهران بومی شهرستان و یک سوم در جای دیگر متولد شده اند. طی سال های 1355 تا 1365 حدود 496000 نفر و در سال های 1365 تا 1375 حدود 568000 نفر به تهران مهاجرت کردند که جمعیت تهران 14 درصد افزایش یافت. افراد مهاجرت شده طی سال های 1365 تا 1375 شامل 320000 مرد و 247000 زن با نسبت جنسی 130 بوده است. استان تهران در سال 1385 با تراز مهاجرت 617000 نفر رتبه اول را در بین استان های مهاجر پذیر به دست آورد. 31 درصد از مهاجران جذب تهران شدند. تهران نیز از نظر مهاجرت درون استانی رتبه اول را دارد. توزیع مهاجرت بر اساس سکونت قبلی طی سالهای 1375 تا 1385 نشان می دهد که مجموع 1000193 نفر وارد تهران شده اند. در دهه قبل از آن، این تعداد 567522 بود. استان های مهاجر پذیر با بیشترین تعداد مهاجر عبارتند از: استان مرکزی با 21.9 درصد; استان تهران 15/7 درصد; استان اصفهان 5.7 درصد; استان آذربایجان شرقی 5.4 درصد. مهم ترین علل مهاجرت به تهران تبعیت از سرپرست خانوار (42 درصد) و اشتغال و تحصیل (9.9 درصد) بوده است. محل سکونت قبلی مهاجران سایر استان ها (69.8 درصد)، سایر شهرستان های استان تهران (7.16 درصد) و شهر محل سرشماری (17.37 درصد) بوده است.


می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1401 ساعت : 12:22
بازدید : 451

اصول طراحی لوگو

هنگامی که وقت گذاشتید و متوجه شدید که باید لوگوی خود را "گفتن" چه چیزی داشته باشید و برای چه کسی باید بیشترین معنی را داشته باشد، می توانید شروع به هدایت یک طراح کنید. همانطور که گزینه های ارائه شده به شما را مرور می کنید، آنها را با در نظر گرفتن این اصول ارزیابی کنید:

برای سفارش طراحی لوگو بصورت حرفه ای، وب سایت لوگونگار می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

1. سادگی
بهترین لوگوها - آنهایی که حس فوری و واضح "شما" را به بیننده می دهند - تمیز و بی آلایش هستند. به طور کلی، کمتر بیشتر است و سادگی تأثیرگذارتر است. مثل این:

لوگوی ساده برای نان تست - نماد نان با نام شرکت sans serif در کنار آن به یاد داشته باشید که آرم ها به روش های مختلف، در پلتفرم های مختلف و در قالب ها و اندازه های مختلف استفاده می شوند، بنابراین جزئیات دقیق از بین می روند. یک لوگوی قوی دارای عناصر متعددی است که هر یک از آنها را می توان به راحتی شناسایی کرد و با آنچه که می خواهید ارتباط برقرار کنید یکپارچه است. اگر عناصری دارید که به کل کمک نمی کنند، از شر آنها خلاص شوید.

لوگوهای زیر سعی می کنند چیزهای زیادی را در لوگوهای خود جای دهند. هیچ کس وقت صرف تلاش برای کشف آنها ندارد:

سه لوگو که هر کدام بیش از سه عنصر بصری و متن اضافی دارند

2. به یاد ماندنی
یک لوگو را باید به راحتی پس از یک نگاه به خاطر آورد. به هر حال، یک نگاه معمولاً تمام چیزی است که لوگوی شما از اکثر مردم دریافت می کند.

مانند هر نمادی، باید به معنای چیزی منحصر به فرد باشد، و اگر پس از نگاه کردن به آن، فوراً بتواند عناصر اصلی آن را توصیف کند ("این سه دایره در هم تنیده است" یا "این سگی با استخوان است" باید به راحتی به یاد آورد. لوگویی که پیچیده، شلوغ، دارای بخش‌ها و تکه‌های متعدد یا بیش از حد سبک است، برای بیننده دشوار است که «دریافت» و در نتیجه به راحتی کنار گذاشته شود.

سه لوگو، همه با جزئیات بسیار پیچیده که به خاطر سپردن آنها برای کسی سخت است

3. اصالت
به لوگوی me-too بسنده نکنید. یک جستجوی سریع در لوگوهای صنعت خود انجام دهید و به دنبال الگوها باشید و از تقلید از آنها خودداری کنید. Telecomm مملو از آرم‌هایی است که دارای گلوب‌ها، فناوری و لوازم الکترونیکی با آرم‌هایی است که شامل swooshes هستند، و دندان‌پزشکی با آرم‌هایی از دندان‌ها یا لبخندها (یا هر دو - به زیر مراجعه کنید).

همه اینها منطقی هستند و آنچه را که شرکت ها می خواهند به آنها منتقل می کنند، اما اگر شما هم همین کار را انجام دهید، امید به جلب توجه را از دست می دهید.

آرم at & t با کره، آرم سامسونگ با آرم دندانی بیضی شکل و آبی روی دندان خندان

4. مدرن و در عین حال بی زمان
"مدرن" "امروز" است، اما نه آنقدر "امروز" که پنج سال دیگر لوگوی شما احمقانه به نظر برسد.

و مدرن با مد روز متفاوت است. یک روند "امروز داغ" است و به طور طبیعی (گاهی اوقات خوشبختانه) بخار تمام می شود - احتمالاً زودتر از دیر. از سوی دیگر، مدرن کمتر سبک و محدودتر است. بدون از دست دادن جزئیات، ویژگی های مربوط به زمان را به تصویر می کشد.

یک لوگو باید از این جهت مدرن باشد که باید امروزی باشد، در عین حال نه آنقدر با مولفه‌های «گرم» که وقتی آن روند ادامه پیدا کرد، چیزی که قدیمی به نظر می‌رسد باقی بماند. زیرا در این صورت شرکت شما نسبت به مشتریان بالقوه شما قدیمی شده است.

رویکرد کلی شما باید مدرن باشد، همانطور که عناصر، رنگ ها و حروف چاپی خاص باید مدرن باشد.

برخی از لوگوها در طول زمان اندکی تغییر کرده اند، فقط به گونه ای بهینه سازی شده اند تا آنها را مدرن تر کنند اما عناصر ضروری را دست نخورده نگه داشته اند، مانند UPS، Starbucks و Burger King.

نسخه های قبل و بعد از لوگو برای آپ، برگر کینگ و استارباکس

5. تعادل
بهترین لوگوها با استفاده از اصول تناسب و تقارن طراحی می شوند. در تصویر زیر، می‌توانید ببینید که چگونه لوگوی اپل و لوگوی توییتر از دایره‌هایی از مقادیر متناسب و همچنین تقارن برای ایجاد کیفیت زیبایی‌شناختی دلپذیر و متعادل استفاده می‌کنند.

لوگوهای توییتر و سیب با دایره های متحدالمرکز و نسبت طلایی جدا شده و طراحی خوبی را نشان می دهد

6. مکمل
دستگاه گرافیکی لوگوی شما و تایپ فیس شما با هم کار می کنند (در چیزی که معمولاً قفل نامیده می شود) و یکدیگر را تقویت می کنند. یا باید. اگر دستگاه گرافیکی شما تمیز و خطی است، حروف پیچیده و بازیگوش را انتخاب نکنید (فاجیتا به ذهنتان می رسد). این دو عنصر واقعاً یکی هستند، حتی اگر زمان هایی را تعیین کنید که می توانند جداگانه استفاده شوند، و باید مکمل هم باشند.

لوگوی پپسی، نشان می دهد که عناصر متنی عناصر بصری را منعکس می کنند

7. تطبیق پذیری
لوگوی شما به طرق مختلف و در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در اینجا فقط چند مورد است:

روی تی‌شرت‌ها، کلاه‌های بیسبال و افسوس، بسته‌های فانی
روی خودکار، جاکلیدی و بطری آب
روی بنرهای بسیار افقی و بسیار عمودی
در هر دو زمینه سیاه و سفید (مطمئن شوید که طراح شما لوگوی شما را سیاه و سفید ایجاد می کند تا در صورت لزوم این نیازها را برآورده کند)
خیلی بزرگ و خیلی خیلی کوچک
در کنار سایر لوگوهای شرکت، مانند لوگوهای مربوط به محصولات و خدمات خاص
تصور کنید این لوگو روی قلم ها چگونه به نظر می رسد:

سه لوگو، هر کدام با جزئیات بسیار ریز و پیچیده که در صورت کوچکتر کردن از بین خواهند رفت

لوگوی شما باید یکپارچگی خود را حفظ کند و به هدف خود بدون توجه به استفاده از آن عمل کند. یک طراح خوب همه اینها را درک می کند و لوگویی ایجاد می کند که در همه شرایط کار کند. او همچنین سایر عناصر برندسازی مانند بافت ها یا الگوها را که بخشی از شما هستند در نظر می گیرد.


می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : چهار شنبه 1 ارديبهشت 1401 ساعت : 1:51
بازدید : 421

تاریخ بالیوود و مرجع رایگان دانلود فیلم هندی

سینمای هندی که عموماً با نام بالیوود و سابقاً به عنوان سینمای بمبئی شناخته می‌شود،  صنعت فیلم هندی زبان هند مستقر در بمبئی (بمبئی سابق) است. اصطلاح محبوب بالیوود، که برای اشاره به جریان اصلی سینمای هندی استفاده می‌شود، نمونه‌ای از «بمبی» و «هالیوود» است. این صنعت بخشی از سینمای بزرگ‌تر هند است - بزرگترین سینمای جهان از نظر تعداد فیلم‌های بلند تولید شده، همراه با سینمای جنوب هند و دیگر صنایع فیلم هند.

 

در سال 2017، سینمای هند 1986 فیلم بلند تولید کرد که صنعت فیلم هندی بزرگترین فیلمساز آن بود که در همان سال 364 فیلم هندی تولید کرد. طبق داده های سال 2014، سینمای هندی 43 درصد از درآمد خالص گیشه هند را به خود اختصاص داده است. سینمای تامیل و تلوگو 36 درصد و سینمای منطقه‌ای باقی‌مانده 21 درصد را تشکیل می‌دهند. سینمای هندی از صنعت فیلم ایالات متحده پیشی گرفته و به بزرگترین مرکز تولید فیلم در جهان تبدیل شده است. در فروش بلیت در سال 2001، سینمای هند (شامل فیلم‌های هندی) حدود 3.6 میلیارد بلیت در سراسر جهان فروخت، در مقایسه با فروش 2.6 میلیارد بلیت هالیوود.فیلم‌های هندی قبلی تمایل به استفاده از هندوستانی بومی داشتند که توسط گویشوران هندی یا اردو قابل درک متقابل بود، در حالی که تولیدات هندی مدرن به طور فزاینده‌ای عناصر هندی را ترکیب می‌کردند.

 

محبوب ترین ژانر تجاری در سینمای هندی از دهه 1970، فیلم ماسالا بوده است که آزادانه ژانرهای مختلف از جمله اکشن، کمدی، عاشقانه، درام و ملودرام را به همراه اعداد موسیقی ترکیب می کند. فیلم‌های ماسالا عموماً در ژانر فیلم موزیکال قرار می‌گیرند، که سینمای هند بزرگترین تولیدکننده آن از دهه 1960 بوده است. اولین فیلم ناطق موزیکال هندی علم آرا (1931) بود، چند سال پس از اولین فیلم ناطق موزیکال هالیوود The Jazz Singer (1927). در کنار فیلم‌های تجاری ماسالا، ژانر متمایزی از فیلم‌های هنری به نام سینمای موازی نیز وجود داشته است که محتوای واقع‌گرایانه و پرهیز از اعداد موسیقایی را ارائه می‌دهد. در سال‌های اخیر، تمایز بین ماسالا تجاری و سینمای موازی به تدریج محو شده است، با تعداد فزاینده‌ای از فیلم‌های جریان اصلی که قراردادهایی را که زمانی به شدت با سینمای موازی مرتبط بود، اتخاذ می‌کنند. دانلود فیلم هندی به صورت رایگان نیز میتواند برای شما جذاب باشد.

 

 

 

می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 ساعت : 22:40
بازدید : 450