درباره تور پوکت

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

درباره تور پوکت

درباره پوکت

تاريخچه پوکت :

شهر پوکت پیش از میلاد مسیح کشف شده و بطلمیوس، جغرافیدان یونانی، در قرن سوم پس از میلاد به آن اشاره کرده است. پوکت همواره به دلیل منابع غنی خود مورد توجه تاجران و سیاحان از سراسر دنیا بوده است. زمانی که گردشگری تایلند نخستین بار مطرح شد، پوکت از اولین نقاط این کشور بود که با طبیعت زیبای خود میزبان گردشگران شد. پوکت بزرگترین جزیره تایلند است که در اقیانوس هند و در ۸۶۷ کیلومتری بانکوک قرار دارد.

ساختار پوکت :

بسیاری از ساختمان هاي درونی شهر پوکت نزدیک به یک صد سال پیش در دوران رونق صنعت قلع ساخته شده اند.
امروزه جاذبه های اصلی اين ساختمان هاي پوكت قدمت آنها است بطوريكه اين ساختمان ها ، بازارهای عمومی و معابد استادانه ساخته شده اند. طراحي و معماري چيني ها و پرتغالي ها را ميتوان در ساختار اين ساختمانها مشاهده نمد.
این ساختمان نشان از نفوذ چین و غرب در معماری اين شهر دارد بطويريكه به معماري چيني - پرتغالي معروف است.

اقتصاد پوکت :

پوکت شهرت و ثروت خود را در ۵ قرن گذشته از طریق استخراج قلع به دست آورده و اکنون تبدیل به قطب گردشگری مهمی در تایلند شده که با سواحل زیبای خود بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جذب می کند.
با وجود این که از اوایل دهه ۸۰، گردشگران اصلی ترین درآمد سواحل غربی این جزیره را تشکیل داده اند ولی در عین حال کشاورزی، صید ماهی و میگو و همچنین صید مروارید کماکان از مهمترین مشاغل مردم این جزیره به شمار می آیند.

 

پوکت با نام مروارید دریای آندامان نیز شناخته می شود و به سبب سواحل زیبای خود و غواصی در آب های شفاف آن شهرت دارد. بیش از نیمی از این جزیره را جنگل فرا گرفته و از شمال تا جنوب آن کوه هایی کشیده شده اند. نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه گرفته شده زیرا از دور به این شکل به نظر می رسد. پوکت بزرگترین جزیره تایلند و مهم ترین استراحتگاه برای تعطیلات در تایلند و آسیاست. در شمال این جزیره فرودگاه بین المللی آن قرار دارد که دسترسی به آن را ممکن ساخته است.
بهترین سواحل جزیره پوکت در کناره غربی آن قرار دارند و پاتونگ و کارون از جمله معرف ترین و محبوب ترین این سواحل به شمار می روند. ساحل پاتونگ بسیار وسیع و طولانی است. پوکت که دارای ۳۰ درصد جمعیت مسلمان است، در سال های اخیر همراه با سامویی، در میان ده جزیره محبوب آسیا شناخته شده است.
در غرب پوکت مراکز غواصی متعددی وجود دارند و محدوده کار آنها نیز در جزیره های کوچک اطراف پوکت است که از لحاظ مرجان های زیبا و موجودات دریایی شهرتی جهانی دارند. در پوکت، قایق رانی و موج سواری نیز بسیار طرفدار دارد.

جاذبه هاي توريستي پوکت :

گردش در طبیعت بکر، یکی از تجربه هایی است که نمی توان آن را به زودی از یاد برد. برای این کار می توان با سوار شدن بر فیل از میان جنگلی زیبا و بکر عبور کرد و با کلک از میان جنگلی با پوشش گیاهی رنگارنگ و از کنار آبشاری زیبا گذشت.
قایق سواری در تنداب، از محبوب ترین و معروف ترین سرگرمی هایی است که در اینجا وجود دارد. گردشگران هنگامی که با قایق بادی مسیری ۴ کیلومتری را از میان جنگل طی می کنند، یکی از پر ماجراترین ساعت ها را سپری خواهند کرد. بهترین زمان برای این کار در فصل باران یعنی از خرداد تا آبان است.
برای ماجراجویان، تجربه سریدن روی طناب در مسیری ۲۰۰ متری بر روی رودخانه، بدون شک یکی از هیجان انگیزترین و در عین حال دلهره آورترین سرگرمی هاست که بچه ها نیز همراه با بزرگتر ها از آن لذت می برند. در تمام مدت افرادی با تجربه کاملا مراقب ماجراجویان هستند.
علاقه مندان به فیل سواری، نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم الجثه در جنگل تجربه می کنند. این سواری یکی از پر طرفدارترین فعالیت هایی است که گردشگران انجام می دهند زیرا در هنگام سواری آرام خود، از زیبایی های طبیعت بکر نیز در طول راه لذت می برند.
فانتاسی شو در پوکت، که برگرفته از میراث فرهنگی اصیل تایلند است، با استفاده از فناوری های پیشرفته، سنت های این کشور را زنده می کند. در این محل بازی، خرید، رستوران و سرگرمی های بسیاری برای همه اعضای خانواده وجود دارد.
از دیگر جاذبه های جزیره پوکت، می توان به شام در کشتی ، سفر با قایق پارویی ، غواصی ، آکواریوم پوکت ، باغ پروانه ها ، موزه صدف ، زیر دریایی ، باغ وحش پوکت ، سقوط آزاد يا بانجي جامپينگ، سواری با موتور چهارچرخ ، دوچرخه سواری در کوهستان ، صخره نوردی و از همه مهم تر به سفر یک روزه به جزیره پی پی اشاره کرد.

مراکز خرید پوکت :

چندین مرکز خرید در پوکت وجود دارد و لباس های مارکدار به آسانی در دسترس هستند. یکی از بدترین اشتباهات بازدیدکنندگان به همراه داشتن چمدان های پر می باشد چراکه خرید با صرفه در پوکت بسیار وسوسه انگیز است. تعداد زیاد فروشگاه های خیابانی در پاتونگ فضایی شبیه بازار را به شهر می بخشد . سه مرکز خرید در خارج شهر پوکت وجود دارد و در خود شهر ميزان وسیعی از فرصت های خرید از ابریشم تا وسایل آنتیک فراهم می باشد.
چهار مرکز خرید اصلی در پوکت وجود دارد يكي از آنها جانگ سيلون در پاتونگ است.
در بالای تپه،تسكو لوتوس قراردارد. بيگ سي و فستیوال مرکزی در خارج شهر پوکت قراردارد.
در این میان جانگ سيلون و فستیوال مرکزی بیشترین انتخاب را برای شما فراهم می کنند.

حمل و نقل عمومی پوکت :

گردشگران در طول اقامت خود در پوکت می توانند از وسایل نقلیه مختلف برای سفرهای درون شهری استفاده کنند.
برخي تاکسی های پوکت با سیستم تاکسی متر کار می کنند. ورودی تاکسی برای ۱ تا ۴ نفر یکسان بوده و معادل 40 بات است و به ازای مسافت و زمان به این مبلغ اضافه می شود.
يكسري تاكسي هاي ديگر ماشين هاي شخصي بوده كه به عنوان تاكسي در سطح پوكت مشغول به جابجايي هاي مسافران ميباشند و معمولا براي انتقال مسافران هزينهاي بين 200 تا 400 بات دريافت مي نمايند با اين حال هزینه اينگونه تاكسي ها به طور توافقی بین راننده و مسافر است.
وسیله نقلیه سنتی ديگر توک توک است که در پوکت مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع یک موتور سه چرخه است که معمولا هزینه آن به طور توافقی بین راننده و مسافر تعیین می شود.

 


می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |

برچسب ها : , , , ,
تاریخ : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395 ساعت : 18:6
بازدید : 1024